معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی
معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

 

در ادامه لیست کامل گیاهان دارویی که بالغ بر 65 مورد است را برای شما آورده ایم. اگر موردی از قلم افتاده و فکر میکنید باید در این لیست حضور داشته باشد، از طریق قسمت کامنت ها به ما اطلاع دهید تا سریعا به این مقاله افزوده شود.

لیست کامل گیاهان دارویی
گیاه خرفه
معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی
مطلب پیشنهادی
پرفروش ترین مدل های شلوار رو همین حالا با تخفیف عالی بخر
پرفروش ترین مدل های شلوار رو همین حالا با تخفیف عالی بخر


خرفه که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی ها و در مناطق مرطوب می روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است و متداول ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است.

خرفه دارای طبع سرد و تر است و قابض و مدر است، مسکن صفرا است و حرارت خون و کبد و معده را تسکین می دهد. در رفع سردرد، تسکین عطش، قطع هر نوع خونریزی، قطع هر گونه چرکی که از سینه خارج می شود، خرد کردن سنگ مثانه و دفع سنگ و شن کلیه و کیسه صفرا، کاهش سرفه، رفع سوزش مجرای ادرار و روده و مثانه، بواسیر، تقویت اعصاب و مراکز عصبی مفید است و عامل موثری در کاهش کلسترول و فشار خون است.

تخم پرپهن یا خرفه، ضد کرم کدو است. عصاره ساقه و برگ آن برای بیماری کبد و درد کلیه مفید است. برگ ها دارای ویتامین سی و امگا3 می باشند. برای اسهال، سوزاک و ترشحات سفید رنگ مهبل مفید است و برای بچه ها مسهل است.

خرفه تصفیه کننده خون، تب بر و ضد سم است. شیره گیاه یا له شده آن برای تحلیل ورم و تومور و التیام زخم های شدید سوختگی، بواسیر، بیماری ها پوستی (مانند خارش یا جرب)، تحلیل آبسه، گزیدگی نیش حشرات یا عقرب و مار گزیدگی مفید است.

آگریمونیا
گیاه آگریمونیا

نام علمی: Agrimonia eupatoria

نام های متداول: Common agrimony - church steeples و غافث

نژاد: گلسرخیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: گلبرگ ها

زیستگاه: آگریمونیا متعلق به منطقه اروپا است اما در نواحی دارای آب و هوای گرم مانند اکثرا مناطق نیمکره شمالی زمین نیز یافت میشود.

چای آگریمونیا تسکین دهنده و برای زخم و ناراحتی های گلو مناسب میباشد. حتی برخی هنرمندان از چای آگریمونیا برای گرم کردن صدای خود استفاده میکنند. کاربرد اصلی این گیاه دارویی نیز آماده سازی صدا میباشد. همچنین از آگریمونیا برای درمان اسهال، تب، مشکلات سیستم گوارشی، سرفه و آسم نیز استفاده میشود. آگریمونیا بصورت موضعی برای درمان زخم های پوست نیز استفاده میشود.

هشدار! آگریمونیا در صورتی که بر روی پوست استفاده شود میتواند منجر به حساس شدن پوست در برابر آفتاب شده و ریسک آفتاب سوختگی را افزایش دهد. اگر باردار هستید و یا در بازه زمانی 2 هفته و یا کمتر عمل جراحی دارید نباید از آگریمونیا استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره گیاه دارویی آگریمونیا این مقاله را بخوانید: ۷ خاصیت استثنایی آگریمونیا برای درمان بیماری ها

منبع:delgarm.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : admin